يك قدم تا صعود
اين روزها همه نگاه ها به فوق ستاره تازه كشف شده تيم ملي واليبال كشورمان امين اسماعيل نژاد است.

در حالي كه تيم ملي ايران كار خود را بسيار بد شروع كرد ولي همه كارشناسان و هواداران ورزش واليبال بر سر ظهور يك ستاره بي بديل توافق داشتند.
تماشاي بازي هاي ايران قبل از بازي بيادماندني با لهستان جذابيت چنداني نداشت. تيم ضعيف تر از حد انتظار ظاهر شد و در هفته سوم شرايط به شكلي پيش رفت كه تنها با برد رقيب هاي رو در رو (به لطف باخت هلند يه بلغارستان) شانس صعود دارد.
 
با اين احوال امين اسماعيلي نژاد دليل نگاه خيره علاقمندان ورزش واليبال به تلويزيون هاست. او با بندي تنومند و پرش هاي فوق بلند و اسپك هاي هاليوودي اش جوري مخاطب را ميخكوب مي كند كه مي شود از همين حالا آينده درخشاني برايش متصور بود.
چرا مي گوييم هاليوودي، مثال؛ طي پيروزي تحسين برانگيز تيم ملي برابر لهستان، در سِت پنجم امين اسماعيلي نژاد در حالي كه امتياز ما ٢ بود پشت هط سرويس رفت و وقتي كارش با سرويس زدن هاي ديوانه وارش تمام شد، امتياز ما به عدد ١٢ رسيده بود.
 
در نمونه ديگر فراموش نكنيم او با شيوه منحصر به فرد پرش هايش و اسپك هايي كه مي زند طي اين مسابقات بارها باعث تشويق حضار در سالن شده است. حتا گاهي هواداران تيم حريف را هم مجبور به تشويق كرده است. براي مثال زماني كه در بازي لهستان با اسپك فوق بشري اش سرعت توپ را به ١١٧ كيلومتر در ساعت رساند و باعث به وجد آمدن حضار در سالن شد.
 
ليگ ملت هاي جهان در گدانسك لهستان در جويان است و تا اين لحظه تيم هاي آمريكا، لهستان، ايتاليا، فرانسه، برزيل و ژاپن صعود خود به دور بعد را قطعي كرده اند.
تيم ملي ايران براي كسب يكي از دو سهميه باقي مانده براي دور بعد بايد با تيم هاي هلند، اسلووني، صربستان و آرژانتين رقابت كند.

 

اخبار مرتبط