اريكسن گران تر از هميشه
كريستين اريكسن هافبك دانماركي گرچه به عنوان بازيكن آزاد به منچستر پيوسته است ولي رقم قابل توجهِ ٣٥٠ هزار يورو در هفته، دستمزد خواهد گرفت.

اين بيشترين مبلغي است كه اريكسن تا به امروز از تيمي دريافت كرده و پيش از اين در بهترين حالت دستمزدي معادل ٢٧٠ هزار يورو در هفته از اينتر ميلان مي گرفت.
 
با اين وضعيت مشخص نيست بازيكنان مختلف وقتي به منچستر مي رسند نرخ را بالا مي برند يا اين سران منچستر هستند كه دوست دارند مبالغ بالاتر از ساير تيم ها به بازيكنان پرداخت كنند تا از اين لحاظ متمايز باشند. در هر صورت اين شيوه پرداخت و قراردادهاي نجومي است كه به اصطلاح بازيكنان منچستر را دچار خود بزرگ بيني كرده است.
 
كريستين اريكسن در جريان بازي هاي يورو ٢٠٢٠ در ميانه ميدان دچار ايست قلبي شد. اين اتفاق باعث شد بسياري كار اين ستاره دانماركي با دنياي فوتبال را تمام شده بدانند. اما روحيه جنگنده اريكسن باعث شد او چند ماه بعد به ميادين بازگردد.
 
مشكل اينجا بود كه او بايد توسط دستگاه هاي الكترونيكي قلبش را زير نظر مي گرفت و البته در زميني بازي مي كرد كه دستگاه مخصوص شوك هاي الكترونيكي را داشته باشد. دستگاه هايي كه استفاده از آن ها در سري آ ممنوع است. به همين دليل ستاره وقتِ اينتر تصميم گرفت قراردادش را فسخ كند و به صورت بازيكن آزاد به تيم ليگ برتري برنتفورد پيوست.
 
حال بعد از پشت سر گذاشتن يك فصل موفق در برنتفورد (به صورت كامل نيمكت نشين كردنِ سامان قدوس) باز هم به عنوان بازيكني آزاد به شياطين سرخ پيوسته است تا فصل بعد را به عنوان يكي از هيجان انگيزترين سال هاي عمر فوتبالي اش پشت سر بگذارد.
 
جالب اينجاست آندرس لينده گارد دروازبان ملي پوش و اسبق منچستر بعد از شنيدن خبر پيوستن اريكسن به تيم سابق اش گفته بود: اريكسن عاشق فوتبال است و نه پول يا شهرت.
 
فعلا كه آقاي اريكسن با قراردادي كه با منچستري ها بسته است نشان مي دهد زياد هم ذهنيت اخروي ندارد و آن قدرها هم كه لينده گارد معتقد است به مال دنيا بي اعتنا نيست.

 

اخبار مرتبط