هالند در تونل تاريخ
ارلينگ هالند به محض درخشش در سالزبورگ توسط باشگاه هاي بزرگ اروپا شناسايي و تلاش ها براي جذب او آغاز شد. اما كمتر كسي فكر مي كرد روزگاري از راه برسد كه به اين زودي و با فاصله سه فصل او با بزرگ ترين بازيكن هاي تاريخ مقايسه شود.


هالند با گل بسيار زيبايي كه به تيم سابق اش دورتموند زد حالا نه تنها از منظر آمار و ارقام، بلكه از لحاظ سبك بازي نيز با بزرگان تاريخ فوتبال مقايسه مي شود.
در دقايق پاياني بازي با دورتمند بار ديگر جادوي ژائو كانسلو به كمك تيم پپ گوارديولا آمد. كانسلو با يك سانتر زيباي بيرون پا توپ را به محوطه جريمه متراكم دورتموند فرستاد و هالند با يك پرش فوق الاده با توپ را با وجود ارتفاع زيادي كه داشت، با بيرون پا وارد دروازه تيم سابق خود كرد و باني پيروزي سيتي در دومين بازي ليگ قهرمانانِ اين فصل شد.
ضربه هالند بلافاصله با ضربات جادويي زلاتان ابراهاموويچ مقايسه شد. ضرباني كه شايد فقط از يك ورزشكار با سابقه ي تمرين در ورزش هاي رزمي بر بيايد. اما گوارديولا پس از اشاره به اين واقعيت ما را به ياد يكي از برترين بازيكنان تاريخ فوتبال انداخت. او گل هالند را با گل يوهان كرايوف كبير مقايسه كرد.
كرايف با پيراهن بارسلونا گل هاي زيباي زيادي به ثمر رسانده ولي يكي از خاص ترين آن ها گلي است كه به نام "ضربه شلاق" شناخته مي شود. كرايف در جريان بازي با اتلتيكو مادريد توپي كه از كناره ها به روي دروازه حريف سانتر شده بود را به شكلي روانه تور دروازه كرد كه گويي پايش يك شلاق است و با قدرت بر تنِ توپ نواخته مي شود. پپ با اين مقايسه ما را به ياد گل مشهور ضربه شلاقي ِ اين اسطوره فوتبال انداخت.

گل ها و تاثيرات هالند حال در ٢٢ سالگي حتا با كرايوف و زلاتان مقايسه مي شود. اين بماند كه با گل ديشب اين ستاره نروژي موفق شد آمار فوق العاده خود را بهبود ببخشد. او در ٢١ بازي ليگ قهرمانان ٢٦ گل زده است و از اين منظر نيز بازيكناني چون ليونل مسي و كريستيانو رونالدو را تهديد مي كند.

مشخصا اگر روند صعودي اين بازيكن بلند قامت پيوسته باشد مي تواند به راحتي ركورد مسي را رد كند و تهديدي جدي براي ركورد رونالدو بوجود آورد.

هالند در ٦ بازي اول خود در ليگ جزيره هم ١٠ گل به ثمر رسانده است. از اين لحاظ او را باز هم مي توان با بازيكنان بزرگي كه در ليگ برتر شاغل بودند مقايسه كرد. براي مثال بازيكناني كه نام برده مي شوند ١٠ گل اول خود در ليگ برتر انگلستان را در تعداد بازي به مراتب بيشتري يه ثمر رساندند.
سرخيو آگوئرو؛ گل دهم در هشتمين بازي
ديديه دروگبا؛ گل دهم در بيستمين بازي
تيري آنري؛ گل دهم در بيست و پنجمين بازي
هري كين؛ گل دهم در سي مين بازي
كريستيانو رونالدو؛ گل دهم در شصت و دومين بازي

 

اخبار مرتبط