لواندوفسكي در لاليگا هم ركوردشكني كرد
روبرت لواندوفسكي در بازي مقابل مايوركا در هفته هفتم توانست تك گل بارسلونا را به ثمر برساند و باعث پيروزي تيمش شود. او با اين گل ركوردهايي را شكست كه حتا ليونل مسي و كريستيانو رونالدو هم ندارند.

 

به اين ترتيب لواندوفسكي موفق شد در هفت هفته اوليه حضورش در لاليگا ٩ گل به ثمر برساند. گل زيباي او نه تنها يك گل سه امتيازي بود و بارسا با همين تك گل توانست از خانه مايوركا دست پر بازگردد، بلكه براي شخص لوا نيز ركوردهايي به همراه آورد.

بارسلونا به اين ترتيب به صورت موقت دو صدر جدول لاليگا مي ايستد تا پس از بازي هفته هفتم رئال مادريد جنگ اين دو غول اسپانيايي جذاب تر و حساس تر باقي بماند و منتظر ديدار الكلاسيكو در هفته نهم شوند.

لوا كه در صدر جدول گلزنان قرار دارد موفق شد خود را به ركورد كريستين ويه ري (اتلتيكو مادريد) در سال ١٩٩٦ برساند. از آن تاريخ تا به امروز هيچ بازيكني موفق نشده در هفت هفته اول حضورش در لاليگا ٩ گل به ثمر برساند. از سوي ديگر در ٧٥ سال اخير تنها ويه ري، دي استفانو (رئال) و كوبالا (بارسا) در هفت بازي ابتداي فصل توانسته بودند هشت گل يا بيشتر بزنند.

ستاره لهستاني تيم بارسلونا با تك گلي كه مقابل مايوركا به ثمر رساند يك ركورد ديگر نيز به دست آورد. لوا تنها در هفته اول برابر رايووايه كانو موفق به گلزني نشده و در ٦ هفته اخير توانسته به شكل متوالي در تمام بازي ها گلزني كند. تنها بازيكنان تاريخ لاليگا كه توانسته اند در شش هفته متوالي گلزني كنند رود فن نيستلروي (رئال)، ريوالدو (بارسا)، جيمي فلويد هاسلبينك (اتلتيكو) و رونالدو (بارسا) هستند.

لواندوفسكي در حال حاضر با ٩ گل صدر جدول گلزنان را در اختيار دارد و تنها تعقيب كننده جدي او بورخا ايگلسياس (رئال بتيس) است كه ٦ گل به ثمر رسانده و اياگو آسپاس (سلتاويگو) با ٥ گل، آلوارو موراتا (اتلتيكو) و وينيسيوس جونيور (رئال) با ٤ گل در جايگاه هاي بعدي جدول گلزنان حضور دارند.

 

اخبار مرتبط