مهدی تاج: حیا داشتم و 3 سال درباره ویلموتس سکوت کردم
الان هم می‌توانیم این پول را ندهیم و جریمه هم به آن تعلیق نمی‌گیرد چون می‌توانیم موضوع تحریم را مطرح کنیم. ما از فیفا طلبکاریم.

مهدی تاج در مورد رای پرونده ویلموتس گفت زمانی که ویلموتس با ما قرارداد بست قبلا سرمربی بلژیک بود و موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌هایی هم داشت. او 2016 قرارداد بسته بود با مبلغ 1.2 میلیون یورو و ما 2019 با 2.2 میلیون یورو قرارداد بستیم. اعلام کردند شما پول نداشتید چرا با مربی خارجی قرارداد بستید؟ همان زمان با تحریم‌هایی که داشتیم و ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شد همه چیز تشدید شد. ما زمان کی‌روش مبلغ قرارداد را از پول فیفا می‌دادیم.
آقای سلطانی‌فر و رییس جمهور با درخواست ما برای قرض 2 میلیون یورو و اینکه 10 میلیون دلار از فیفا طلب داریم موافقت کردند و قرار شد مبلغی را قرض بگیریم. ما به بانک مرکزی، مدیرعامل گل‌گهر و ... مذاکره کردیم. همه اینها به شورای امنیت ملی رفت و قرار شد این پول را قرض بگیریم تا از محل طلب فیفا پرداخت شود.
جان کلینر مسئول اصلی حقوقی فیفاست که آن زمان مسئول پرونده ویلموتس بود. من خودم بارها به فیفا و ای اف سی نامه زده بودم اما آنها گفته بودند به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانند به ما پول بدهند. همه مسئولان کشور هم در جریان تعویق پرداخت به ویلموتس به خاطر تحریم‌ها بودند. 11 نامه به فیفا و 9 نامه به ای اف سی زدیم که پول ویلموتس را بدهید. فیفا گفت به خاطر تشدیدات آمریکا نمی‌توانند یک ریال پرداخت کنند.
 زمانی که به دادسرا معرفی شدیم فیفا نامه زد و گفت شنیده‌ام هیات رییسه فدراسیون فوتبال 8 نفر را به دادسرا معرفی کرده‌اند و اگر درست باشد فوتبال ایران را تعلیق می‌کنیم. اگر آن موقع می‌گفتیم به ویلموتس پول نداریم بدهیم همان را در پرونده می‌گذاشتند. 2 ماه اگر کسی پول نگیرد می‌تواند فسخ کند. ما 2.2 میلیون دلار قرارداد داشتیم اما حالا جریمه را هم باید پرداخت کنیم. الان هم می‌توانیم این پول را ندهیم و جریمه هم به آن تعلیق نمی‌گیرد چون می‌توانیم موضوع تحریم را مطرح کنیم. ما از فیفا طلبکاریم.

 

اخبار مرتبط