مورد عجيب دي ماريا و يوونتوس
آنخل دي ماريا با قراردادي يكساله به يوونتوس پيوست. اين فقط يك خبر ساده از بازار داغ نقل و انتقالات تابستاني نيست. با پيوستن دي ماريا به ييونتوس او جزو معدود بازيكناني به حساب مي آيد كه در چهار تيم و در چهار ليگ معتبر اروپايي بازي كرده است. ٤ تيمي كه در ليگ هاي خود سابقه بيشترين قهرماني ها و ركوردزني ها را دارند.

رئال مادريد از لاليگا
منچستر از ليگ برتر
پاري سن ژرمن از فرانسه
يوونتوس از سري آ
 
به اين ترتيب آنخل دي ماريا حساب خود را با بيشتر بازيكنان معروف دنياي فوتبال جدا مي كند و تنها شايد بتوان بازيكني چون زلاتان را با او مقايسه كرد.
 
از سوي ديگر سران باشگاه يوونتوس با بستن قرارداد يكساله با دي ماريا نشان داد كه چه تبحر خاصي در جذب بازيكنان آزاد دارند. بيانكونري شايد شاخص ترين باشگاه تراز اول جهان در اين مسئله باشد و بر نگاهي به قراردادهايي كه طي اين چند ساله بسته به راحتي مي توان فهميد حساب ويژه اي براي اين قبيل بازيكن ها و سود مالي از اين طريق باز جرده اند.
از ميان بازيكن هاي آزادي كه با قراردادي شخصي (و بدون پرداخت يك يورو به باشگاه مبدا) به جمع بازيكنان بانوي پير اضافه شده اند مي توان به آندره پيرلو، پل پوگبا، آدرين رابيو و دني آلوز اشاره كرد.
 
در مورد قرارداد دي ماريا هم يك نكته مهم وجود دارد، يووه علاقه زيادي به بستن قرارداد طولاني مدت با او داشت ولي دي ماريا كه تصميم گرفته زودتر از موعد بازنشسته شود، تنها قصد دارد يكسال در اين تيم بازي كند و سپس به تيم روزاريو سنترالِ آرژانتين بپيوندد تا در جايي كه بازي خود را آغاز كرد، سوت پايان دوران حرفه اي اش را به صدا درآورد.

 

اخبار مرتبط