قدوس مي تواند برگ برنده ما باشد
سامان قدوس تنها لژيونر شاغل ما در ليگ برتر انگلستان مي تواند برگ برنده ما در جام جهاني باشد. او بازي درخشاني از خود برابر اروگوئه به نمايش گذاشت و به نظر مي رسد نيمكت نشيني اش در برنتفورد به او انگيزه مضاعف براي درخشش در تركيب اصلي تيم ملي را داده است.

 

قدوس يكي از سوپرايزهاي تيم كيروش برابر اروگوئه بود. او پشت مهاجم نوك قرار گرفت و به خوبي از موقعيت هاي مركزي تا چپ و راست دفاع حريف را پوشش داد. قدوس به خوبي نشان داد كه توانايي حمل توپ در اين منطقه ها و دادن پاس هاي كليدي را دارد. در حقيقت پاس درخشان او به كريم انصاري فر بود كه پايه ريز تك گل تيم ملي توسط مهدي طارمي شد. نبايد فراموش كنيم كه سامان قدوس علاوه بر اين ويژگي هاي تواناييِ شليك هاي انفجاري (حتا بدون دورخيز) هم دارد و مي تواند از اين ويژگي در برابر دفاع قدرتمندي چون انگلستان استفاده كند.

قدوس در مرحله مقدماتي جام جهاني طي ٤ مسابقه از ١٠ ديدار انجام شده زير نظر اسكوچيچ در تركيب تيم ملي قرار گرفت. ولي در سه ديدار آخر برابر كره جنوبي، لبنان و الجزاير در اردو نبود. اما حضور دوباره كارلوس كيروش باعث شد دوباره به اردو بازگردد و امروز نشريه ديلي ميل نام او را جزو بازيكناني ياد كرد كه تيم ملي انگلستان بايد از آن بترسد.

قدوس زماني كه برنتفورد در چمپيونز شيپ بازي مي كرد به اين تيم اضافه شد و با اين تيم به پريمير ليگ صعود كرد. تمام اتفاق هاي ناگوار رخ داده براي كريستين اريكسن دانماركي دست به دست هم داد تا اين ستاره بزرگ خط مياني اين روزهاي منچستريونايتد يك فصل از تاتنهام و اينتر رانده شود و جايگاه قدوس را براي يك فصل در برنتفورد بگيرد و سپس با اقتدار به شياطين سرخ بپيوندد.

پس از اين ماجرا قدوس هم چنان جايگاه خودش در برنتفورد را پس نگرفته است و شايد فكر مي كند درخشش در تورنمنت مهمي چون جام جهاني بتواند اين بدشانسي ها را جبران كند. او اين فصل براي برنتفورد از هشت بازي تنها در دو بازي حضور داشته و برابر فولام و كريستال پالاس به ميدان رفته است.

همين امر باعث تلاش بيشتر او در تيم ملي شده است. جدي تر تمرين مي كند و با روحيه جنگنده خواهان حفظ كردن جايگاهش در تيم ملي است. او جزو معدود مهره هاي هجومي تيم ملي برابر اروگوئه بود كه ٨٥ دقيقه بازي كرد و ديگر مهره هاس هجومي بسيار زودتر از او تعويض شدند.
اين نشان مي دهد كه كيروش نيز حساب خاصي روي اين شاگرد سابق خودش باز كرده است.

 

اخبار مرتبط