در ستايش رفتگان
(تمجيد پپ از بازيكناني كه اين فصل از سيتي رفتند) پپ گوارديولا بهتر از هر شخص ديگري ارزش اين جمله را مي داند كه "به تركيب برنده نبايد دست زد" براي همين بازيكنان تيم هايش معمولا براي مدت زيادي فيكس و تغييرناپذير هستند. اما سيتي اين فصل قهرماني اروپا را مي خواهد و براي همين دست به خريد چند بازيكن و مشخصا فروش تعدادي از بازيكن هاي قديمي تر زده است.


رحيم استرلينگ، گابريل ژسوس و الكساندر زينچنكو جزو مهره هاي مهم و كليدي پپ گوارديولا بودند كه اين فصل بعد از چندين فصل پر افتخار سيتي را ترك كرده اند.
اتفاقي كه معمولا زياد در تيم هاي پپ سابقه ندارد. او معمولا به تركيب برنده اش با وسواس و تك تك بازيكن اضافه مي كند و اگر بازيكني قصد رفتن داشته باشد، باز هم هر فصل يا در هر پنجره نقل و انتقالات به صورت تك تك جدا مي شوند.

اما حالا در تابستان گرم ٢٠٢٢ سه بازيكن محوري سيتيِ قدرتمند پپ به يكباره تيم را ترك كرده اند تا جاي خود را به جولين آلوارز، كالوين فيليپس و از همه مهم تر ارلينگ هالند بدهند.

در هر صورت پپ بعد از اين اتفاق بيانيه هايي براي خداحافظي با رفتگان تيم مطرح كرد و باز هم از هر كدام به صورت جداگانه و تك خداحافظي كرد. بازيكناني كه چندين فصل زير نظر او قهرماني و جام هاي مختلف كسب كرده اند.

اگر كسي پپ گوارديولا را كمي بشناسد متوجه وابستگي احساسي بازيكنان و او به همديگر مي شود. او از وضعيت جسماني تا خانوادگي تمامي اعضاي باشگاه را با وسواس زير نظر مي گيرد و با آن ها معاشرت مي كند. پس جمله هايي كه براي جدايي سه بازيكن اش به يكباره و در يك پنجره بيان كرده است برايش حكم تعارف ندارد و از ته قلبش به آن ها باور دارد.

پپ در مورد استرلينگ بعد از پيوستن به چلسي:
رحيم كسي بود كه ريتم حركت تيم را تعيين مي كرد. ما تيمي هستيم كه زياد پاس مي دهيم و رحيم در نقطه پاياني پاس ها با حركت هاي انفجاري اش كار تيمي را تمام مي كرد. دويدن هاي بي امان او به راست و چپ واقعا شگفت انگيز بود. او بازيكني است كه مي تواند هر سه روز يكيار بازي كند. او هرگز مصدوم نشد. يك بازيكن درجه يك.

پپ در مورد زينچنگو بعد از پيوستن به آرسنال:
الكساندر زماني كه از اوكراين آمد خيلي جوان بود. او به صورت قرضي به هلند رفت و وقتي برگشت باز هم مي خواستند او را بفروشند يا قرض بدهند. كه من نگذاشتم… زيرا او وقتي همه خواب بودند در باشگاه وزنه مي زد و تمرينات اضافي انجام مي داد. او زمانش را پيدا كرد و براي ما عالي بازي كرد. الكساندر يك بازيكن در كلاس جهاني است و دلم برايش واقعا تنگ مي شود.

پپ در مورد ژسوس بعد از انتقال به آرسنال:
گابريل يكي از شريف ترين آدم هايي ست كه تا به حال با آن ها كار كرده ام. رقابت با اسطوره باشگاه سرخيو آگوئرو كار سختي بود. گابريل به عنوان بازيكن جواني كه تازه از برزيل آمده بود بايد با آگوئرو ي بزرگ رقابت مي كرد. گابريل حتا اگر ٥ دقيقه در زمين باشد هدفش اين است كه بهترين پنج دقيقه بازي عمرش را به نمايش بگذارد. دلم براي او تنگ مي شود.

 

اخبار مرتبط