صدرنشینی مسی در رده‌بندی خطرناک‌ترین بازیکنان فصل جاری اروپا
در رده‌بندی بازیکنان خالق بیشترین موقعیت گلزنی روی دروازه حریفان طی فصل جاری، ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن در رتبه نخست قرار دارد.

لیونل مسی شاید پا به سن گذاشته و آمار گل‌هایش نسبت به زمانی که در بارسلونا حضور داشت با افتی چشمگیر همراه باشد اما بی‌تردید هنوز هم جزو بهترین‌های فوتبال اروپا است.

ستاره 35 ساله پاری‌سن‌ژرمن با گلی که این هفته در پیروزی خانگی 2 بر یک تیمش برابر نیس در هفته نهم لوشامپیونه به ثمر رساند، خودش را به خطرناک‌ترین بازیکن در تمامی لیگ‌های معتبر اروپایی در فصل جاری تبدیل کرد.

طبق آمار ارائه شده توسط سایت اُپتا مسی با در نظر گرفتن موقعیت‌‌های گلزنی‌اش و دفعاتی که دروازه‌بانان حریف را مجبور به واکنش کرده است، مجموعاً 63 بار روز دروازه رقبا خطرساز شده است که این عدد اختلافی فاحش با آمار نفر دوم دارد.

در رده‌بندی خطرناک‌ترین بازیکنان فصل جاری 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا، جرارد دئولوفئو یکی دیگر از بازیکنان پیشین بارسلونا که اکنون در تیم اودینزه توپ می‌زند، با 48 خطر روی دروازه رقبای ایتالیایی تیمش نفر دوم است، البته به طور مشترک کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن. نکته جالب این رده‌بندی حضور یک پاری‌سن‌ژرمن دیگر یعنی نیمار در رده سوم است که 46 بار دروازه رقبای تیمش در لوشامپیونه را تهدید کرده است اما فلوریان سوتوکا بازیکن تیم لانس فرانسه هم چنین آماری را به ثبت رسانده است.

به لطف درخشش سه ضلع مثلث خط آتش خود، پاری‌سن‌ژرمن اکنون با 25 امتیاز پیشتاز جدول رده‌بندی لوشامپیونه است و در لیگ قهرمانان نیز بالاتر از بنفیکا و یوونتوس صدرنشین جدول رده‌بندی گروه H.

اخبار مرتبط